Informace o aktuálním stavu ve společnosti BIS Euromont a.s.
Dobrý den všem.
Prioritně tato informace je cílená na odboráře společnosti BIS Euromont a.s., ale ve skutečnosti se bude dotýkat všech zaměstnanců výše uvedené společnosti a v neposlední řadě je to taktéž informace pro celou členskou základnu naši odborové organizace. Aktuálně odborová organizace jedná s novým generálním ředitelem p. Škarkou a to prioritně v záležitosti platnosti Kolektivní smlouvy ve společnosti po odvolání GŘ. p. Šobra.
Odborová organizace vůbec není v lehké pozici v tak náročném období jak po výměně ve vedení společnosti, tak hlavně v rámci změny majitelů. Tyto podmínky ještě velmi vážně komplikuje pandemická situace v ČR. Tímto přípisem chci jen ve zkratce informovat, co se aktuálně děje v pohledu na platnost KS.,výsledně po celoročním odmítání ze strany p. Šobra se odborové organizaci nepodařilo přinutit zaměstnavatele k aktivitě v této oblasti, údajně p. ředitel Šobr chtěl pro nového majitele zachovat stávající stav, ale tato jeho aktivita resp. neaktivita se ne jen v oblasti vytvoření nové KS., mu nebyla nic platná, byl stejně odvolán. Jelikož odborová organizace má ve společnosti členskou základnu velmi nízkou, tak nebyla žádná šance vedení společnosti přinutit k postupům ku prospěchu všech zaměstnanců. Přes tyto problémy se snažíme v této hektické době v rámci našich legislativních možností udržet v rámci zákona.
Konkrétně v jakém postavení je společnost BIS EUROMONT a.s., po mém opakovaném jednání s novým panem ředitelem v rámci platnosti stávající KS. je, že jsme se dohodli formou dodatku č. 1., že platnost neukončíme k 31. 12. 2020., kdy je KS u konce své platnosti a účinnosti, a za situace kdy zaměstnavatel vůbec nedisponuje s relevantním pohledem do budoucnosti, tak jsme společně přistoupili k názorovému konsenzu, že jediná šance na zachování základních atributů pro zaměstnance ve společnosti je prodloužení stávající KS a to v předpokladu o 6 měsíců. To pochopitelně neznamená, že odborová organizace nebude požadovat od zástupce zaměstnavatele o aktuální řešení vzniklé problematiky to znamená, že máme dohodnuté první kolektivní vyjednáváni v termínu nejpozději do 20. 1. 2021.
V ostatních oblastech tj. v uplatňováním organizačních změn ve společnosti v následném projednávání s odborovou organizaci dle § 52 písm. c) zákona č. 262/2006 Sb, zákoníku práce. odborová organizace svým podpisem řešila jen několik málo zaměstnanců, kteří jsou ze společnosti propuštění , tak aby zaměstnanci odcházeli s tím na co mají zákonné právo.
U ostatních zaměstnanců, kteří odcházejí na základě výpovědi dle § 50 ZP., tj. výpověď daná zaměstnancem není možno ze strany odborové organizaci vstupovat a není možnost jej nějak ošetřovat. Proto se velmi podivují, že zaměstnanci, aniž by se informovali od zástupce zaměstnanců a následně jednali, tak překotně bez žádných záruk, zda postupují v rámci svých možnosti dávali osobní výpovědi. Tímto přístupem zaměstnanců ve výpovědi nedosáhli na možnosti dle ustanovení jak ZP, tak i např. benefitu za hospodářský výsledek z KS., tak teď argumentovat, že byli zaměstnanci špatně zaměstnavatelem informováni, tak je v současnosti již ze strany odborové organizace na všechno pozdě.
Důležitá informace pro všechny zaměstnance, kteří nejsou ve výpovědi a očekávají jakým způsobem se zbytek společnosti bude stabilizovat, tak pro ně mám na základě vyjádření pana ředitele dobrou zprávu, že jeho snahou bude zachovat společnost jako samostatnou na trhu a žádným způsobem i nechce připravovat do nějaké likvidace. Informace pro odborovou organizaci, ze strany pana ředitele sice bude docházet u některých pracovních pozic k propojování ve skupině v rámci jednoho majitele, ale v pozicích zaměstnanců by to nemělo mít negativní dopad.
Přesto z mé pozice předsedy odborové organizace chci informovat zaměstnance, že i když dojde k personálním změnám např. i v rámci zaměstnavatele, tak se naše odborová organizace apriori nezbavuje těch zaměstnanců, kteří chtějí používat resp. využívat zástupce zaměstnance i v novém působení své profesního uplatnění , tak těmto zájemcům nabízíme svoje služby. ( Tato informace je cílená na dotazy, zda si v novém působišti můžou popřípadě založit odborovou organizaci resp. použít naši organizaci po případném např., přechodu práv dle ZP., ale i v jiném přestupu. )
Na našich stránkách můžete sledovat aktuální stav ve všech společnostech našeho působení a taky využívat možnosti kontaktovat nás s dotazy a podněty k vašimi potřebám.
Děkuji všem zájemcům o naše stránky, ale hlavně členům naši odborové organizace a pochopitelně všem ostatním zaměstnancům ve společnostech v působnosti naši odborové organizace přeji hezké zimní dny.
Předseda odborové organizace PETR NIMEC.