• Penize100c
  • Podminky100c
  • Bezpecnost100c
  • Priplatky100c
  • Vztahy100cc

Archive for Březen, 2020

Informace o stavu kolektivního vyjednávání ve společnosti ORLEN Ochrona.

Written by Petr Nimec on . Posted in Aktuality, Příspěvky

Dobrý den všem účastníkům našich webových stránek, v krátkosti  chci informovat o současném dění ve společnosti ORLEN Ochrona. Na základě vyhlášení nouzového stavu v celé ČR , který odborová organizace   plně respektuje a postupuje dle  našich  legislativní povinnosti, prioritně  při hygienické ochraně zaměstnanců ve společnosti. ( V rámci KS v odstavci BOZP). Připomínky  a podněty od odborové organizace,  byly brány velmi negativně a bez písemných odpovědí,  ale zaměstnavatelem k ním bylo přihlédnuto  byly uvedeny jako relevantní a za to patří zástupcům zaměstnavatele poděkování. V současnosti odborovou organizaci čeká od  zaměstnavatelem, kdy  bude naplněn náš společný závazek z kolektivního vyjednávání a to jsou několikrát zaměstnavatelem slíbené stravenky pro všechny kmenové zaměstnance společnosti. Stravenky byly velmi detailně již  dojednány a zaměstnavatelem opakovaně prezentovány jako hotová věc, ale  ve skutečnosti zaměstnavatel radši přestal komunikovat,  aby nemusel prezentovat důvod, proč tento atribut resp. benefit pro všechny zaměstnance není schopen aktivovat???  Současně  při kolektivním vyjednávání  mimo jiné bylo projednáno, že bude od 1.1.2020 navýšeno osobní ohodnocení o 1% ku prospěchu všech zaměstnancům společnosti.   Mzdový předpis, který  byl  odborovou organizaci  připomínkován resp. schválen, ale do současnosti není společně podepsaný tudíž schválený. Petr Nimec Předseda odborové organizace.

POTVRZENÍ O ZAMĚSTNÁNÍ.

Written by Petr Nimec on . Posted in Aktuality

Dobrý večer nebo dobrý den, na otázky z předešlých e-mailu jsem nedostal žádnou odpověď, ale ve skutečnosti jsem spokojen, že na moje otázky a podněty zaměstnavatel zareagoval způsobem, který mi ve skutečnosti odpověděl, jelikož v současnosti stáhnul avizované změny, které se měly dotýkat většího počtu zaměstnanců. ( Změny nebyly projednány s odborovou organizaci ). Aktuální dotaz odborové organizace na zaměstnavatele spočívá, již probíhající aktivitě zaměstnavatele v oblasti oslovením zaměstnanců v oblasti jakéhosi POTVRZENÍ O ZAMĚSTNANÍ. Odborová organizace na základě dotazů zaměstnanců, žádá zaměstnavatele o písemné zdůvodnění, proč a za jakým účelem, zaměstnavatel rozdává, tento dokument a to  bez konkrétního zdůvodnění k čemu a pro koho jsou tyto informace relevantní a k jakému účelu mají sloužit? Tápání zaměstnanců v této oblasti a jejich otázky mým prostřednictvím považuji zaměstnanci postup zaměstnavatele přinejmenším za nepochopitelný, kdy jsou v v tomto dokumentu a to  s razítkem a podpisem  zaměstnavatele  informace např. o možných srážkách formou exekuce obsažené v tomto POTVRZENÍ.  Odborová organizace považuje tento obsah POTVRZENÍ při zveřejnění zaměstnavatelem  těchto velmi citlivých  údajů za akt poškozující zaměstnance a tudíž za postup zaměstnavatele za nepřístupný. Takovéto velmi detailní soukromé informace,  by neměly být předmětem nějaké veřejné diskuze. Proto se odborová organizace obrací na zaměstnavatele s dotazem, proč zaměstnanci ve skutečnosti neví a nemají žádnou relevantní informaci,  proč od zaměstnavatele ORLEN Ochrona obdrželi toto POTVRZENÍ, když jim bylo předáváno bez podpisu o převzetí a hlavně neví komu nebo proč jej vlastně obdrželi a za jakým účelem a  podmínek by jej měli použít??? Legislativní povinností zaměstnavatele dle ZP, jsou postupy a změny v rámci zaměstnavatelem uskutečněné (když změny resp. podmínky dotýkají většího počtu zaměstnanců), a to  v aplikaci  až po projednáním s odborovou organizaci. Nevíme proč zaměstnavatel v předstihu neinformuje odborovou organizaci, jako jediného zástupce zaměstnanců o zamýšlených změnách a potřebách zaměstnavatele v rámci  např. potvrzení o zaměstnání, změny dopravy na pracoviště a dalších podmínek na provoz společnosti ve smyslu informace k zaměstnancům. Doufám, že se tato situace v rámci zachování sociálního smíru radikálně změní a ve výsledku budeme postupovat v zájmu společnosti a zaměstnanců. Děkuji všem zda pozornost a přeji v těchto vypjatých dnech klid na naši další spolupráci,
Petr Nimec
předseda ZOO DS Chemopetrol a. s.

Kancelář | Office: Záluží 1, Budova 2832
Litvínov 7 – Záluží 1

Written by Petr Nimec on . Posted in Aktuality

Výzva na upřesnění záležitosti ve změně postupu na pracoviště.
Fotografie kontaktu

Tělo zprávy

Dobrý den pánové, navazuji na moje telefonické rozhovory a proběhlé SMS, tímto následně legalizuji a seznamuji všechny zúčastněné při kolektivním vyjednávání o stavu průběhu ve změnách ve společnosti. V současnosti se nebudu zabývat hygienickou ochranou našich zaměstnanců, ale prioritně se jedná o zaměstnavatelem prezentována změna dopravy zaměstnanců na konkrétní brány v dikci pracovní zatřídění, kdy se mají zaměstnanci  dopravovat na konkrétní pracoviště vlastním přispěním resp. snad asi buď přímo oblečen z domova a následně v MHD ve služebním oblečení, nebo se ve velmi nestandardních podmínek se převlékat přímo na branách??? Na základě této velmi výrazné změny v pracovních postupech, které přesto, že se to dotýká většího počtu zaměstnanců, nebyla  celá záležitost  projednána s odborovou organizaci, tak to považujeme za neoprávněnou změnu a tím zaměstnavatelem celou hurá akci velmi razantně odsuzujeme. Aby bychom byli schopni celou záležitost odůvodnit zaměstnancům a  předat všem zaměstnancům s  našim vyjádřením jak se stavíme k této změně, tak musíme být relevantně informovány, což se do současnosti nestalo??? Dotaz odborové organizace na zaměstnavatele je tato: a) jak se zaměstnance dozví a to v předstihu, kam má nastoupit, když pojede přímo na místo výkonu práce z domova b) když pojede v MHD ve stejnokroji naši společnosti, jaký k tomu má mandát c) když pojede v civilním oblečení, kde se ve skutečnosti a za jakých podmínek se zaměstnanec bude moci převléknout d) jakou formou zajistí změnu vystřídání v případě, že zaměstnance bude chtít využít vnitropodnikovou autobusovou dopravou e) ještě není jasno, když se prodlouží celková pracovní doba , jakým způsobem to bude zaměstnavatel případně finančně kompenzovat f) jakým způsobem zajistíme hygienickou očistu po ukončení pracovní činnosti, tak aby se zaměstnanci důstojně dopravili do svých domovů Tímto způsobem bych mohl pokračovat, když  zaměstnavatel nedodržuje dohodnuté legislativní postupy při pracovních změnách ve společnosti, nové změny v pracovních postupech je velmi důležité vykomunikovat se zástupci zaměstnanců Tj. s odborovou organizaci. Už vůbec se nebudu vyjadřovat k formě při komunikaci ke zaměstnancům, to jedna velká ostuda, přístup některých vedoucích pracovníku je vysoce neprofesionální a hraničí s aroganci. Další záležitosti ohledně hygienické ochrany v nouzovém stavu v ČR se odborová organizace bude vyjadřovat po ukončení všech informací při aktuálním stavu ve společnosti. S pozdravem, Petr Nimec
předseda ZOO DS Chemopetrol a. s.

Kancelář | Office: Záluží 1, Budova 2832
Litvínov 7 – Záluží 1

Komunikace se zaměstnavatelem ORLEN Ochrona.

Written by Petr Nimec on . Posted in Aktuality, Příspěvky

Předmět: Oztázka na zaměstnavatele v rámci hygienického vybavení zaměstnancům.

Fotografie kontaktu

Tělo zprávy

Vážení, do dnešního rána nemáme odpovědi zaměstnavatele ORLEN Ochrona v oblasti změny dopravy našich zaměstnanců na jednotlivá pracoviště. Tímto přípisem, žádáme zaměstnavatele o vyjádření v oblasti hygienické ochrany v konkrétní případě a rozhodnutí   pana Najmana na  činnost zaměstnance,  který je pověřen měřením teploty přijíždějícím do areálu RPA. Dotaz pracovníka na pana Najmana, zde je na tento výkon řádně vybaven. Pán Najman asi v převlečení hlavního hygienika ČR, řekl ať pracuje, že on určuje stav vybavení zaměstnanců. Proto se Vašim prostřednictvím ptám našeho garanta z KS v rámci BOZP, aby dál velmi podrobně a hlavně písemně v jaké aktivitě zaměstnavatel postupuje při ochraně v rámci oblečení a vybavením v ostatních ochraným materiálem, který by měl být k dispozici všem zaměstnancům ve společnosti, při přímém styku s ostatní populaci. (A taky potřebujeme vyjádření na naše otázky v rámci změny dopravy na pracoviště). Zatím jsme svědky, že naše firma vyžívá dobroty UNIPETROLU, ale ten to přece nedělá, že nás máji rádi, ale proto aby ochránili svoje zaměstnance a taky to tak vypadá. Materiál darovaný UNIPETROLEM, na naše strážnice je nedostatečný a neadekvátní, jelikož  nesplňuje podmínky pro činnost našich zaměstnanců. ( Např. roušky, které mají velmi krátkou ochranou dobu a hlavně jsou nevyhovující pro naši činnost). Tak bych mohl pokračovat ve výčtu problémového řízení našich manažéru, ale hlavně jejich přístup při komunikaci se zaměstnanci, to  je absolutní fiasko a nekompetentnost!!! Děkuji všem za aktivitu při řešení vzniklé situace a prosím o toleranci jak zaměstnavatele, tak i od zaměstnanců očekáváme vstřícnost a pochopení při tomto pandemickém stavu. Všechny zdravím a přeji vašem zdraví a klid pro práci,
Petr Nimec
předseda ZOO DS Chemopetrol a. s.

Kancelář | Office: Záluží 1, Budova 2832
Litvínov 7 – Záluží 1

Poděkování za vytvoření Kolektivní smlouvy.

Written by Petr Nimec on . Posted in Aktuality

V krátkosti chci tímto způsobem poděkovat všem aktivním členům vyjednávacího tymu při kolektivním vyjednávání a jejich kladný  přínos při  tvorbě nové Kolektivní smlouvy (dále jen KS.) Určitě chci informovat celou členskou základnu resp. všechny zaměstnance ve společnosti INELSEV za sociální  přístup ze strany zaměstnavatele. Zde  je jasně vidět jakým způsobem si zaměstnavatel považuje a oceňuje poctivou práci všech zaměstnanců  ve společnosti.  Za tento přístup chci upřímně poděkovat hlavně Petrovi  Šérerovi,  který dlouhodobě a velmi zodpovědně  přistupuje  při tvorbě těchto průvodních dokumentů ve společnosti. Jeho vstřícnost  a  zájem je vidět na kvalitě dohodnutých podmínek v nové KS., v rámci tvorby kvalitních  podmínek pro vaši práci např. hlavně v oblasti  BOZP, ale i v nemalé míře i v sociální oblasti např. v rámci benefitů, které jsou velmi  výrazně nad rámec zákonných možností a  podmínek. Další nemalé poděkování patří i  pro Ing. Ivana Chudomela,  který přispěl svým sociálním postojem k výraznému posunu při rychlém dokončení nové KS. Odborová organizace si velmi váží postojů vedení společnosti (až na malé výjimky),   jsou to vesměs manažeři, kteří dokážou ocenit poctivou práci svých podřízených a v nemalé míře schvaluji a podporuji postoje, podněty a práci zástupců zaměstnanců Tj. odborové organizace. Současně se  chci ještě jednou  omluvit za tříletou prodlevu v aktualizaci našich webových stránek, který  jsem již odůvodňoval v přípise v rámci aktualit na našich webových stránkách. V případě nějakých nejasnosti mne prosím kontaktujte, buď telefonicky nebo přes můj e-meil. Předem vám  děkuji za vaši aktivitu a prosím využijte stávajícího  stavu s  možnosti se velmi výrazně podílet na podmínkách a provozu ve vaši společnosti. Všechny zdravím a současně  informuji, že se aktuálně a to velmi zodpovědně zabýváme a zpracováváme podmínky pro vaši práci a pohybu na  pracovištích v areálu Chemaparku Litvínov  resp. na pracovištích UNIPETROLU,  vše v  nouzovém režimu na základě  Konoraviru v ČR. Děkuji za pozornost, Předseda ZOO DS Chemopetrol a.s. Petr Nimec.  

Postupy odborové organizace při epidemii KORONAVIRU v ČR v návaznosti na společnost ORLEN Ochrona.

Written by Petr Nimec on . Posted in Příspěvky

  Dobrý den všem účastníkům našich webových stránek. Odborová organizace velmi důrazně upozorňuje zaměstnavatele ORLEN Ochrona o potřebnosti v rámci zabezpečení a ochrany v době epidemie KORONAVIRU  v ČR. a to z pohledu našich zaměstnanců, vše na  základě výkonu našich povinností při dodržování pravidel, nařízení a postupů  UNIPETROLEM  resp. zadavatelem činností. Po konzultaci ze dne 13.3.2020 s manažérem společnosti  ORLEN Ochrona a následně s panem Hlavsou , který je garantem dodržování BOZP  dle Kolektivní smlouvy, požadujeme konkrétní vyjádření ze strany zadavatele činností a to v pohledu resp.  jaký je centrální schválený postup v rámci skupiny UNIPETROL, (v písemné podobě) při ochraně a prevenci našich zaměstnanců při přímém kontaktu na vstupních branách jak pro pěší, tak pro kamiónovou dopravu. Požadavek odborové organizace v rámci preventivní ochrany našich zaměstnanců spočívá v podrobném popisu a postupu,  jakým způsobem zabezpečí vedení naši společnosti v návaznosti na ujednání zástupců UNIPETROLU při  řešení této problematiky. Požadavek odborové organizace v rámci ochrany našich zaměstnanců ve společnosti je vybavení našich zaměstnanců ochrannýma pomůckami v rámci šíření a možnosti nákazy např. respirátory ,rukavicemi., brýlemi a dalším předepsaným materiálem pro výkon naši profese. ( Kontrola alkoholu, odbavování kamionové dopravy a při dalších přímých kontaktech našich zaměstnanců při výkonu jejich profese). V opačném případě, kdy ze strany zaměstnavatele nedojde k přímému řešení našich podnětů, budeme považovat onemocnění našich zaměstnanců z těchto výše uvedených důvodů  za nemoc z povolání. Tímto ve velmi zkrácené formě  informuji členskou základnu o aktuálním dění ve společnosti ORLEN Ochrona. Další aktivita odborové organizace ve společnosti ORLEN Ochrona, spočívá ve schvalovacím procesu při aplikaci nového Mzdového předpisu ve společnosti a mnoho dalších aktivit ze strany odborové organizace,  které budou podrobně popsány a prezentovány na našich webových stránkách. Děkuji vám za vaši aktivitu při řešení problematiky na vašem pracovišti a využijte odborovou organizaci na zveřejnění dlouhodobě neřešených problému ve společnosti a proto neváhejte mne kontaktovat na Tel: 608 522 369 Petr  Nimec Předseda odborové organizace.    
Translate »